dimecres, 6 d’agost del 2008

Nota - 4

El meu nom real es Lisa Gherardini.

Com ja us vaig comentar en Leonardo em va pintar, ho va fer entre el 1503 i el 1506….fa molts anys….va anomenar el meu quadre com a La Gioconda, més que res per que em vaig casar amb en Francesco Bartolome del Giocondo. També han anomenat el meu quadre com La Mona Lisa o Madonna Elisa.

Actualment visc a Paris, ciutat que no conec, ja que entre quatre parets es difícil de fer vida social, si d’acord, tinc altres obres arts penjades a prop meu, però sovint l’únic que puc veure son unes llums de color blanc que van acompanyades d’uns click’s, click’s….

Estic protegida amb un munt de sistemes de seguretat, tot i així a l’any 1911 uns desaprensius em van robar, constantment em remiren per tal que la meva tela no es faci malbé.

Tothom diu que hi han uns enigmes amagats en mi, jo no se ben be que deuen ser, ningú mai s’ha molestat en explicar-m’ho….ah i no, no estava embarassada quant en Leonardo em va pintar.

Se que em van pintar amb una tècnica anomenada sfumato, que consisteix en un efecte vaporós que s’obté per la superposició de varies capes de pintura extremadament delicades, proporcionant a l’obra uns contorns imprecisos, així com un aspecte de llunyania, es veu que es feia servir per aconseguir profunditat en els quadres del renaixement.

Pintat amb sfumato també hi ha aquest altre quadre, el de Sant Joan Baptista, pintat també per Leonardo entre els anys 1513 i 1516.

2 comentaris:

Rita ha dit...

Quin luxe de piset que tens, noia! ;-)

La Gioconda ha dit...

Ui no es pensi pas vostè, que visc amb un grapat d'okupes (així en diuen ara oi??) de tots colors, mides i olors...el cert es que jo amb un piset més petit ja faria eh :-P